محل تبلیغات شما

تولید کننده سود پرک

هیدروکسید سدیم، معمولا سودا، به صورت تجاری در دو روش اساسی تولید می شود: سلول های الکترولیتی و فرایند شیمیایی. اغلب سود سوزآور از سلولهای الکترولیتی تولید می شود. سه نوع سلول های الکترولیتی وجود دارد:

دیافراگم،

جیوه و غشاء فرایند شیمیایی سدیم سودا با واکنش کربنات سدیم (Na2CO3) با

آهک هیدراته (Ca (OH) 2) تولید می شود و هیدروکسید سدیم (NaOH) و کربنات کلسیم (CaCO3) تشکیل شده را استفاده می کند.

سودا سوزنی یکی از پایه های اصلی شیمی است و به همین علت کاربرد های متنوعی دارد. بعضی از دسته های استفاده گسترده عبارتند از: تولید شیمیایی؛ تولید کاغذ و خمیر کاغذ؛ محصولات پاک کننده؛ نفت و گاز طبیعی؛ فیلم سلو پردازش نساجی پنبه؛ و تصفیه آب سودا ، به ویژه هنگامی که برای کنترل pH، خنثی سازی اسیدهای زدایی و کاربرد های مشابه استفاده می شود، با سایر قلیایی ها، به ویژه کربنات سدیم (خاکستر سودا) رقابت می کند.

یکی از کاربردهای مهم شیمیایی سدیم سودا در ساخت آلومینا از بوکسیت است که محلول آلومینا را از بین می برد به طوری که ناخالصی های نامحلول را می توان از هم جدا کرد. علاوه بر این، سود سوزی عملکردهای مختلفی را در تولید مواد شیمیایی از جمله خنثی سازی مواد زائد، کنترل pH، خنک کننده سوزاندن گازهای خروجی، کاتالیز و استخراج سدیم انجام می دهد.

هیدروکسید سدیم نیز به عنوان شیر یا سودا یا سدیم سودا شناخته شده است.

در دمای اتاق، هیدروکسید سدیم یک جامد بی بو بلورین سفید است که رطوبت را از هوا جذب می کند. این یک ماده مصنوعی است. هنگامی که در آب حل می شود یا با اسید خنثی می شود مقدار قابل توجهی از گرما آزاد می شود که ممکن است برای احتراق مواد قابل احتراق کافی باشد. هیدروکسید سدیم بسیار خورنده  است.

هیدروکسید سدیم به طور کلی به عنوان یک جامد یا یک حلال 50٪ رقیق شده است. این مواد شیمیایی برای ساخت صابون، مصالح ساختمانی، کاغذ، مواد منفجره، رنگدانه ها و محصولات نفتی استفاده می شود.

همچنین در پردازش پارچه پنبه، شستشو و سفید کردن، تمیز کردن و پردازش ف، پوشش اکسید، آبکاری و استخراج الکترولیتی استفاده می شود. این معمولا در پاک کننده های فریزر تجاری / خنک کننده یافت می شود. طبق FDA، هیدروکسید سدیم به عنوان یک ماده غذایی مستقیم شناخته شده به عنوان ایمنی محسوب می شود که در آن به عنوان عامل کنترل pH عمل می کند و به دنبال رهنمودهای تولید خوب است.

سودا سوزیک یک ماده شیمیایی مهم برای صنعت کاغذ است. استفاده اصلی در تولید کاغذ و خمیر کاغذ شامل پخت و پز / پردازش خمیر کرافت،

استخراج لیگنین در توالی های سفید کننده پالپ و تولید محلول سدیم هیپوکلریت می باشد. روش کلی سفید کردن پالپ شامل یک توالی سفید کننده ای است که در طی آن ناخالصی ها و مواد رنگی در خمیر، اکسید می شوند و / یا به فرم های محلول قلیایی تبدیل می شوند.


لینک منبع1

لینک منبع2 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها