محل تبلیغات شما


نگارنده>#Nasri10del
اگر محقق به انداره شما اقای علی دوست هزاره،ت بلد بود در این مدت بیست سه سال، از میان این همه بچه های لایق هزاره یک نفر دانشمند و اهل ت را به جامعه تقدیم می کرد . یک جوان هزاره را ازمیان جوانان هزاره استرالیا،امریکا، اروپا و یا جوانان نیرورمند داخل کشور انتخاب کرده تربیت می کرد. و به بهترین دانشگاه های اروپا و یا امریکا می فرستاد تا امروز فارغ شده؛ خدمتش به همه می رسید. با این کار خدمتی به بشر هزاره می کرد که تا حالا کسی نکرده است .اینطوری هم ان جوان بلندگوی محقق بود هم صدای ملت مظلوم هزاره. اقای محقق می خواهد، با زور بچه های خود را به مردمی قالب کند که سالها ستم کرده وناموسشان را دست چین کرده به حرمسرای خود برده، تحمیل کند.پس قبول کنیم که وارثان مزاری از ت بوی نبرداند. تیکه کردن به محقق تکرار دوباره ی دهمزنگ هست.تکرار مظلومیت تبسم و تکرار خفه کردان صدای عدالت خواهان دهمزنگ و پای مال شدن خون شهدای دانای هست. اقای محقق!تمدارن جهان هیچ وقت یک چهره شناخته شده را به مردم، جهت رهبری معرفی نمی کند.مردم با شناخت از گذشته او رای نمدهند.برای نگارنده،جای سوال هست که مشاوران اقای محقق،کیست؟ چرا بعد از حداقل چهل سال هنور یک ت همه شمول، مردمی خدا پسندانه را عملی نکرده است. چرا از نیروی های جوان،ورزیده؛ و تازه نفس استفاده نمی کند؟ایا منافع شخصی شما انقدر مهم هست که در چهل سال گذشته چهار نفر مفید؛وارد جامعه نتوانسته اید.

شاید برای خوانندگان عزیز این سوال خلق شود که چرا همیشه از مزاری و پیروانش انتقاد می کنم. خدمت ان دسته عزیزان عرض شود،امروزه هرچه می کشیم از نامدیریتی، مزاری و وارثین نا بکار ایشان هست. اگر اختلاف درون هزارگی هست،ثمره جنگ های مزاری در دوران جنگ های حزبی(وحدت اکبری و وحدت مزاری ) هست . اگر اختلاف بین قومی،سید و هزاره،هست؛نتیجه جنگ های کور و خود زنی مزاری در رقابت های درون حزبی(حرکت و وحدت)هست.دامنه جنگ بیست و سه سنبله و کشتار برادر برادر تا بلخاب و دره صوف،حتی زادگاه مزاری کشیده شد.جنگ بیست و سه سنبله چنان کینه بر سینه ی درد کشیده مردم تشیع گذاشت، که حتی برادر خونی از یک پدر و مادر برادر خود را که هر کدام عضو یک حزب هزارگی وحدت و یا حرکت بودن،نابود کرد. برادر در کمین برادر خود بود که کی به صحرا برای جمع اوری سوخت و یا علوفه می رود . انوقت؛با یک دوست هم حزبی خود شرط می بست که هر کدام با اولین مرمی برادرش را از پای در اورد، جایزه می دهند. خوانندگان عزیز برای درک واقعیت ها از مردم مناطق هزاره نشین یاد شده تحقیق کند.

اگر ختلاف بین تاجیک و هزاره ،پشتون با هزاره،ازبیگ با هزاره هست،همه برمی گردد به مدیریت دو سال و هشت ماه رهبری مزاری و معاونیتی محقق و خلیلی و دیگر نواسه های سید و هزاره حزب وحدت.
اگر امروز تشیع /هزاره نمی تواند درون خودشان،متحد شوند، فقط بخاطره این هست که در دهه هفتاد ماندن. در ان زمان حقشان,بستگانشان و اقتدارشان توسط مزاری و نواسه هایش نابود؛شد. نگارنده باور دارد،مزاری و نواسه هایش دیواری کاغذی هست که مانع متحد شدن اقوام هست.

توضیح در مورد تصویر ذیل؛این تصویری از یکی از باشندگان والسوالی ورس ولایت بامیان هست. ورس زادگاه بزرگترین شخصیت های جهان تشیع در افغانستان هست که برای نمونه می توان به عبدالحسین عاقلی و مدد پدر مزاری و فکر می کنم شیخ فصیحی می باش. این منطقه نامی امروز در طرح نابودی ارگ نشیان قرار گرفته و با هدایای ایران،به مواد مخدر گرفتار شده است. ن ورسی بیشتر از مردان در دام مواد مخدر هست .


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها