محل تبلیغات شما

                                        مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان گفت: حدود 51 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از آب تخلیه شده و همچنان 130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر آب است.                                    

130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان همچنان زیر آب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کیخسرو چنگلوایی امروز در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده با اشاره به از بین رفتن 26 درصد سطح کشت گندم و کا در خوزستان، اظهار کرد: تاکنون بیش از 850 هزار تن خرید گندم انجام شده که پیش‌بینی می‌شود، خرید گندم امسال نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته باشد و به یک میلیون و 400 هزار تن برسد.

وی افزود: 31 درصد از سطح زیر کشت کا در خوزستان به دلیل سیلاب از بین رفت ولی تا الآن 10 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته خرید انجام شده و پیش‌بینی افزایش 29 درصدی خرید کا را داریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: حدود 51 هزار هکتار از اراضی کشاورزی از آب تخلیه شده و همچنان 130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان زیر آب است که با ورود دستگاه‌های مختلف، تخلیه آب از این اراضی انجام می‌شود.

چنگلوایی گفت: دو نقطه بحرانی در دشت آزادگان و شادگان وجود دارد که باید تا 15 خرداد آب‌ از زمین‌های کشاورزی تخلیه شود و برای کشت تابستانه آماده شوند.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها