محل تبلیغات شما

علت ناک زدن موتور چیست؟

ناک (Knock) یا ضربه زدن موتور خودرو یکی از فراگیر ترین پدیده ها و مشکلات برای مالکان خودرو می باشد که به دلایل مشخصی رخ می دهد. ناک زدن با صدای جدیدی هم همراه می شود که با صدای نرمال موتور متفاوت است.

چندین علت اساسی در مورد ناک زدن موتور خودرو وجود دارد که با تشخیص دقیق آن می توان از صدمات وارده به موتور جلوگیری کرد.

اگر هنگامی که پدال گاز را به خصوص زمانی که خودرو دنده مرده (حالتی که دنده خودرو بیش از حد سبک بوده و دور موتور پایین تر از حد نیاز برای انتقال قدرت صحیح است) حرکت می کند موتور خودرو صدای ناک یا ضربه که نوعی صدای چاق چق مانند است ایجاد کند، بدین معنی است که حتما مشکلی وجود دارد. برای درک آوای این صدا می توان صدای برخورد قاشق و چنگال را تصور کرد. اکتان و کیفیت نامناسب سوخت، وجود کربن نسوخته و شمع های بی کیفیت و خراب می توانند باعث بروز ناک شوند.

دلایل ناک زدن موتور خودرو

  1. پایین بودن عدد اکتان

اگر برای وسیله نقلیه خود از سوخت با درجه اکتان خیلی پایین استفاده کنید. احتمال ناک زدن افزایش می یابد. در جه اکتان، اندازه گیری توانایی نوع سوخت در برابر انفجار زودرس مخلوط سوخت و هوا در موتور است. احتراق این نوع سوخت باعث ایجاد صدای ناک موتور می شود.

  1. استفاده از شمع نامناسب

اگر از هرگونه شمع غیر از آن چه توسط سازنده توصیه شده است استفاده شود، می توان انتظار شنیدن صدای ناک زدن خودرو را داشت. هر نوع شمع دارای درجه حرارتی مشخص است. به این معنی که مقدار گرمای مشخصی را از محفظه احتراق خارج می کند. استفاده از شمع اشتباه می تواند باعث اخلال در عمکلرد صحیح شمع ها شود. همچنین مشکل ناک زدن زمانی که دهانه یا گپ شمع به درستی تنظیم نباشد نیز رخ می دهد.

گپ شمع مکانی است که شمع، مخلوط سوخت و هوا را مشتعل می کند. باریک بودن گپ، شمع را برای انجام عملکرد صحیحش ضعیف می کند، همچنین گشاد بودن گپ ممکن است عملکرد  شمع برای انجام احتراق کامل به طور کلی متوقف کند.

  1. روغن موتور ووضعیت آن

روغن موتور پس از مدتی خاصیت و کارایی خود را از دست می دهد و باید در زمان مشخص تعویض شود. اگر سر سیلندر به درستی روغن کاری نشود صدای ناک از موتور شنیده می شود.

 

برای باطری ماشین باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین

تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.


Good Days on the Way

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها