محل تبلیغات شما

خوانندگی همانند یک شغل در هر جای دنیا، دارای درآمد است. برای مثال جایگاه خوانندگی و اجرای کنسرت در کشورهای نوین و توسعه یافته در نمودار صعودی ایده آلی قرار دارد؛ بطوری که 2 الی 12 درصد از درآمد ناخالص ملی را به خود اختصاص می‌دهد.

طبق آماری که در سال 2016 میلادی اعلام شده است، سهم جهانی تجارت و خدمات خلاق توانسته است بیش از 900 میلیارد دلار را به خود اختصاص بدهد؛ در حالی که در کشور ما، گردش موسیقی سالانه به 100 میلیون می‌رسد. در صورتی برگزاری یک کنسرت ممتاز و درجه یک می‌تواند منبع درآمد خوبی است که بتواند یک منبع اصلی و مهم برای پیش بینی گردش مالی صنعت موسیقی در کشورمان باشد. در سال 95 طبق آماری که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است، بیش از 1221 عدد مجوز برای اجرای کنسرت موسیقی صادر شده است. 80 درصد از فروش‌ها از سایت رسمی فروش ایران کنسرت صورت گرفته است.

بطور متوسط هر کنسرت در 3 شب اجرا می‌شود که بطور میانگین 1000 نفر از کنسرت‌های برگزار شده استقبال می‌کنند. قیمت بلیط‌های کنسرت پاپ در سالن‌های میلاد از 30 هزار تومان الی 100 هزار تومان می‌باشد. یعنی میانگین قیمت بلیط‌های کنسرت پاپ 65 هزار تومان است. هزینه مورد نیاز برای کنسرت‌های سنتی از 25 هزار تومان الی 120 هزار تومان است که باز هم قیمت متوسط کنسرت سنتی، 65 هزار تومان می‌باشد. اگر این مبالغ را در تعداد صندلی‌های سالن ضرب کنیم، به مبلغی در حدود 300 تا 350 میلیون تومان می‌رسیم. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که مخارج برگزار کنندگان کنسرت نیز وجود دارد که می‌بایست به آن‌ها توجه کرد. برای مثال زمانی می‌توان یک کنسرت با درآمد بالا اجرا کرد که یک سالن مناسب در یک نقطه مناسب از شهر انتخاب کنید. تجربه ثابت کرده است که کیفیت کنسرت اجرا شده در سطح بالای شهر می‌تواند شما را به منبع درآمد خوبی نزدیک کند.


آموزش موسیقی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها