محل تبلیغات شما

تاريخ تلويزيون در ايران و جهان
در طول تاريخ ، چندين اختراع وجود داشته است که توانسته اند جوامع مختلفي مانند تلويزيون را تحت تأثير قرار دهند ، به طوري که امروزه کمتر کسي مي تواند دنيايي بدون تلويزيون را تصور کند.

امروز ، در ميليارد ها خانه در سراسر جهان ، مي توانيم يک صندوق به نام تلويزيون پيدا کنيم. اما تقريباً 100 سال پيش ، هيچ کس نمي دانست تلويزيون چيست. در حقيقت ، تا سال 1947 ، فقط چند هزار نفر در ايالات متحده متعلق به تلويزيون بودند. اما در دهه 1990 حدود 98 درصد از خانواده هاي اين کشور حداقل يک ايستگاه تلويزيوني داشتند و هفت ساعت در روز آن را تماشا مي کردند. در کمتر از 50 سال ، تلويزيون از يک اختراع عجيب جديد به يکي از ضروريات اصلي براي هر خانه رفته است.

حتي در دنياي امروز که اينترنت و تلفن هاي هوشمند در اکثر مناطق حاکم هستند ، مهمترين و بزرگترين رويدادهاي جهان هنوز در تلويزيون پخش مي شود. در مورد نحوه رفتار آنها در تلويزيون ، از سياستمداران داوري مي شود. تلويزيون تأثير عمده اي در رسانه هاي عمومي ، خيريه ها ، برنامه هاي سرگرمي ، روند مد و لباس و افراد مشهور و همچنين تقاضاي بازارهاي مختلف دارد. تلويزيون بيش از هر چيز ديگري بر دانش و اطلاعات ما ، درک ما از موضوعات مختلف و ديد ما نسبت به دنياي اطراف ما تأثير گذاشت.

اين دستگاه توانسته برجسته ترين دستگاه براي ما در عصر فيس بوک و يوتيوب باشد و حتي وقتي در گوشه اي ساکت باشد ، مي تواند توجه را به خود جلب کند. اين دستگاه نه تنها نحوه تنظيم خانه هاي ما را تغيير داده بلکه شيوه زندگي ما را نيز تغيير داده است. در اين مقاله نگاهي به تاريخچه تلويزيون در ايران و جهان مي اندازيم.

همچنين بخوانيد:
آنچه در اين مقاله مي خوانيد:
تلويزيون هاي مکانيکي
تلويزيون هاي الکترونيکي
تلويزيون هاي رنگي
تلويزيون هاي ديجيتال
تلويزيون هاي هوشمند
تلويزيون هاي سه بعدي
تلويزيون چيست؟

ابتدا بايد بدانيم تلويزيون چيست و اين کلمه از کجا آمده است. کلمه TV ريشه در يونان باستان و لاتين دارد. قسمت اول کلمه به معناي tèle است ، که به معناي دور يا چيزي دور است و بخش دوم ، visio ، به معناي بينايي است. در سال 1900 ، دانشمند روسي کنستانتين برسکي براي اولين بار در مقاله اي که در اولين کنگره بين المللي برق در پاريس ارائه کرد ، اصطلاح تلويزيون را ابداع کرد.

از اين اصطلاح براي توصيف يک سيستم نظري استفاده کنيد که مي تواند تصاوير متحرک را از طريق کابل هاي تلگراف يا تلفن منتقل کند. در قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم پيام هاي ديگري براي چنين سيستمي از جمله تله فوتو و تلويزيون پيشنهاد شد. اما هيچکدام مورد استفاده گسترده اي نبودند و اين تلويزيون بود که خود را در بين مردم تأسيس کرد.

تاريخچه صنعت تلويزيون در جهان
تلويزيون هاي مکانيکي
مطمئناً را نمي توان مخترع تلويزيون دانست زيرا اين تلاش جمعي بسياري از دانشمندان و مخترعين بود که منجر به توليد و اختراع اولين تلويزيون هاي جهان شد. اما تاريخ تلويزيون با تلويزيون مکانيکي آغاز مي شود. اين تلويزيون ها در اوايل قرن نوزدهم ظاهر شدند. آنها عکس ها را به صورت مکانيکي اسکن مي کنند و سپس تصاوير را روي صفحه نمايش مي دهند.

تلويزيونهاي مکانيکي در مقايسه با تلويزيونهاي الکترونيکي ناقص و احتياطي هستند. يکي از اولين نمونه هاي تلويزيون هاي مکانيکي از يک تورنت با سوراخ هاي مارپيچي استفاده کرد. مخترعين دستگاه را در اوايل قرن بيستم به طور جداگانه بنا کردند. مخترع اسکاتلندي جان بايرد و مخترع آمريکايي چار فرانسيس جنکينز.

همچنين بخوانيد:
اما قبل از اين دو ، مخترع آلماني پاول نيپکو در سال 84 اولين مدل تلويزيون مکانيکي را ساخت. ماشيني که باعث شده است سيم ها را بر روي ديسک آهني دوار منتقل کند. با اين حال ، NEPCO نام خود را "تلويزيون" نداد و در عوض نام تلسکوپ برقي را انتخاب کرد.

 


کنترلی کردن درب آپارتمان

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها