محل تبلیغات شما

شاه بلوط هندي درختی است که ارتفاع آن به ۲۵ متر می‌رسد با تاج گنبدی‌شکل، برگ‌ها با ۵-۷ عدد برگچه‌های باریک تخم‌مرغی‌شکل، گل‌ها خوشه‌ای، سفید و صورتی‌رنگ است. میوه خاردار، سبزرنگ و سه‌وجهی، دانه‌ها قهوه‌ای درخشان و شبیه بادام است.

 

مغزهای شاه بلوط هندی

 

(chestnut', 'horse-chestnuthorsechestnutHorse) خوراکی نیستند و همانگونه که از اسم آنها مشخص است فقط برای خوراک اسب مورد استفاده قرار می گیرند. درختی است جنگلی که بیشتر در مناطق کوهستانی و همچنین نقاط گرمسیری می رویدو در ایران به‌صورت کاشته‌شده موجود می‌باشد. از برگ و پوست آن استفاده می کنند. شاه بلوط هندي از لحاظ ظاهری فرق با بلوط های معمولی ندارد.زمان برداشت پوست و دانه‌ها در پائیز مي باشد.

 

ترکیبات شیمیائی شاه بلوط هندی

 

تری‌ترپنوئیدهای ساپونینی (Aescin)

کومارین

فلاوونوئید

تانن

آمینواسید

کولین

نحوه و میزان مصرف شاه بلوط هندی

 

میوه: ۲-۱ گرم، سه بار در روز میل شود.

مصرف غذائی: شاه بلوط هندي مصرف غذائی ندارد.

از عصاره شاه بلوط هندي پمادونوگل وقرص فیتوون جهت پيشگيري و درمان واريس و هموروئيد ساخته شده است

احتیاط مصرف : وجود ساپونین در شاه بلوط هندي باعث التهاب دستگاه گوارش می‌شود. این گیاه با داروهای ضدانعقادی مانند ترکیبات کوارین تداخل دارد و سایر عوارض جانبی گزارش‌شده با این گیاه شوک، گرفتگی عضلانی، تهوع، استفراغ و کهیر می‌باشد.

 

فواید معجزه آسای شاه بلوط هندی

 

شاه بلوط هندی

 

قسمت مورد استفاده شاه بلوط هندی

دانه

 

اثرات مهم: ضد التهاب، قابض، رفع آب آوردن انساج، مقوی سیاهرگهای قلبی

 

 این گیاه می تواند بعنوان یک داروی پیشگیری کننده در ترومبوز عمقی وریدی مفید بوده و خطرات آنرا کاهش دهد که این مسأله در مواردی مثل پروازهای طولانی مدت مفید خواهد بود.استعمال موضعی روغن استخراج شده از میوه های آن در فرانسه برای درمان روماتیسم کاربرد دارد. در حالی که در آمریکا جوشانده برگ آن بعنوان یک داروی مفید برای سیاه سرفه شناخته می شود.

 

شاه بلوط هندی

 

آثار فارماکولوژیک شاه بلوط هندی

اسکولوزید و ائسین که از اجزاء فعال گیاه شاه بلوط هندي ونيز بلوط می‌باشند. در اختلالات عروق محیطی مثل بواسیر اثر درمانی دارند.

 

منع مصرف شاه بلوط هندی

 

در اطفال، دوران بارداری و شیردهی مصرف نشود.

 

مشکلات سیستم گردش خون سیاهرگی

 

شاه بلوط هندی بهترین دارو برای رگها و مویرگهاست. این گیاه بعنوان یک گیاه قابض و ضد التهاب در هنگام مواجهه بدن با شرایط آسیب دیدگی، باعث تقویت و استحکام بخشی به دیواره رگها می شود.شاه بلوط هندی با بیرون کشیدن مایعاتی که در محل زخم جمع شده اند، از تورم محل جلوگیری کرده و مانع بسته شدن رگهای آن منطقه می شود و به همین دلیل بعنوان اولین انتخاب برای درمان رگهای واریسی و مشکلات عروقی مطرح است.شاه بلوط هندی معمولا به صورت کپسول یا قرص استاندارد شده استفاده می شود ولی گاهی ممکن است.

 

برای استفاده از اثرات ضدالتهابی آن به صورت پماد، لوسیون یا فرمهای دیگری هم مورد استفاده قرار گیرد.اید دقت کنید که شاه بلوط هندی نباید بر روی پوست زخمها استفاده شود. استفاده درمانی از شاه بلوط هندی معمولاً با موفقیت همراه است، هرچند که برای دیدن نشانه های بهبودی نیاز به چندین ماه زمان است. زیرا درمان بیماریهای وریدی کار نسبتاً دشواری است.نتایج یک تحقیق در یکی از بیمارستانهای لندن در سال ۱۹۹۶ نشان داد که استفاده از شاه بلوط هندی می تواند به اندازه ی جورابهای واریسی برای درمان رگهای واریسی پا مفید باشد.

 

سایر موارد استفاده: شاه بلوط هندی ممکن است برای درمان سایر بیماریهایی که رگها را تحت تأثیر قرار می دهند مثل هموروئید و همانژیوم عنکبونی (خونمردگی و قرمزی خود به بدن به دلایل مختلف) مفید باشد و همچنین می تواند در درمان گرفتگی عضلات، تورم و آب آوردن پاها مفید باشد.از شاه بلوط هندی می توان در درمان بیماریهایی مثل ترومبوز عمقی وریدی، سرمازدگی و زخم های پا نیز استفاده کرد اما این کاربردها تنها پس از دریافت مشاوره های تخصصی مجاز خواهد بود.


ورجا

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها