محل تبلیغات شما


سامانه ای فعال بر روی شرق مدیترانه از اواسط وقت روز پنجشنبه 25 بهمن 97 از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور شد و آغاز بارندگی ها را بر روی این مناطق شاهد بودیم. این سامانه مرکز بسته ای بر روی منتهی الیه شرقی دریا مدیترانه  به صورت ساختار دینامیکی می باشد که بر روی سطح زمین به صورت همبسته های زبانه های کمفشار دریا مدیترانه - سرخ می باشد در نتیجه از نوع امتزاجی (ادغامی) ست. با توجه به اینکه مکانیسم همگرایی دریا سرخ بر روی جنوب دریا به سمت منطقه خلیج فارس سامانه فوق را همراهی می کند، در نتیجه بر روی نواحی غربی و جنوب غربی کشور بارندگی های موثری ناشی از فعالیت این سامانه انتظار می رود. همچنین به سبب گذر مرکز چرخند از منطقه شمال غرب کشور این خطه از کشور تحت تاثیر تاوایی حداکثر سامانه کم ارتفاع ستون جو بارندگی های برف قابل توجهی را شاهد خواهند بود. 


ضمن حرکت شرقسوی سامانه بسته، به موازات آن ناوه ورتکس قطبی به سوی آسیا میانه به سمت جنوب متمایل شده و در نتیجه کم ارتفاع مورد بحث طی اوایل هفته پیشرو در واپسین روزهای بهمن 97 جذب منبع اصلی خود می گردد. 




طبق پیش یابی های صورت گرفته این سامانه جمعه 26 بهمن 97 بر روی شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور فعال می باشد و سبب رخداد بارندگی خواهد شد. بارش بر روی شمال غرب کشور و دامنه های زاگرس به شکل برف نمایان می گردد. بتدریج با آغاز کاهش دما هوا از سمت شمال غرب و غرب کشور، از اوایل شب تدریجا بر روی مناطق بیشتری از استان های واقع در غرب کشور بارندگی ها به شکل برف نمایان خواهد شد.  هسته بارندگی ها طی روز جمعه بر روی نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، جنوب غرب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال شرق خوزستان خواهد بود. طی روز شنبه 27 بهمن 97، گستره بارندگی ها بر روی بسیاری از مناطق کشور وسیعتر خواهد شد. بیشتر مناطق کشور بجز جنوب شرق کشور درگیر بارندگی ها خواهد بود. در شمال غرب، شمال زاگرس و دامنه های واقع در غرب و جنوب غرب کشور بارندگی ها به شکل برف خواهد بود. هسته های اصلی بارندگی طی این روز بر روی شمال غرب کشور شامل استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، غرب گیلان و در جنوب غرب کشور برای استان های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس  و بوشهر خواهد بو که در این مناطق به سبب شدت بارندگی ها احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد. بارندگی ها بتدریج از اواسط وقت به نواحی مرکزی کشور و سپس به شرق و شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد و همزمان ریزش ها بر روی غرب کشو به اتمام خواهد رسید.  روز یکشنبه 28 بهمن 97 از شدت و گستره بارندگی ها در سطح کشور کاسته خواهد شد، بارندهای پراکنده ای بر روی مناطقی از نیمه شرقی، جنوبی و غرب کشور پیش بینی می شود. 



[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید .]

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها