محل تبلیغات شما

 

غذای گربه

 

با

فروشگاه آنلاین پت شاپ نیاوران همراه باشید

یکی از موضوعاتی که در نگهدار و پرورش گربه باید به آن توجه داشت، غذای گربه می باشد. زیرا گربه ها نیز مانند هر جانور دیگری نیاز های بدن خود را با مصرف غذاهای مختلف تامین می نمایند. این موضوع باعث شده تا چگونگی غذای گربه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. معمولا گربه های خانگی با سبکی متفاوت نسبت به گربه های وحشی موجود در طبیعت پرورش می یابند. از این رو ممکن است نیاز های غذایی آنها نیز با هم تفاوت هایی داشته باشد.

 


 

 غذای گربه

غذای گربه کنسروی باشد یا خشک؟

معمولا غذاهای آماده برای گربه های خانگی در فروشگاه های مخصوص حیوانات خانگی عرضه می شوند که برخی از آنها

کنسروی و بعضی از آنها نیز

خشک می باشند. اگر گربه سالم بوده و بیماری خاصی ندارد، بهتر است که غذای گربه به صورت ترکیبی باشد، یعنی هم از غذاهای کنسروی و هم از غذای خشک گربه استفاده شود. زیرا غذاهای کنسروی دارای چربی، رطوبت و پروتئین بیشتری نسبت به غذای خشک بوده و معمولا خوش خوراک تر نیز می باشند. اما معمولا غذاهای خشک مخصوص گربه از کربوهیدرات بیشتری برخوردار بوده و همچنین نگهداری آنها نیز ساده تر و قیمت مناسب تری نیز نسبت به غذای کنسروی دارند.

 

 

غذای خشک گربه

 

مقدار مناسب غذای گربه چقدر است؟

گربه ها معمولا در سنین مختلف نیاز به تعداد وعده ها و همچنین میزان مختلف از حجم غذا را دارند. غذای گربه 3 ماه باید در هر روز 6 وعده باشد. هر وعده 0 گرم برای گربه 3 ماهه کافی می باشد. گربه هایی که به سن 8 ماهگی برسند در روز نیاز به سه وعده غذایی دارند. اما مقدار غذای گربه بعد از 8 ماهگی در هر وعده 350 گرم می باشد. گربه ها پس از رسیدن به سن بلوغ در روز نیاز به 2 وعده غذا دارند. مقدار غذای گربه در سن بلوغ برای هر وعده 400 گرم می باشد. گربه های آبستن نیاز به غذای بیشتری نسبت به سایر گربه های بالغ دارند. برای گربه های آبستن در هر روز 4 الی 5 وعده و در هر وعده 450 گرم غذا مورد نیاز می باشد.

 

 غذای گربه


 

نکاتی در مورد غذای گربه

چنانچه قصد دادن گوشت به گربه را داشته باشید، بهتر است گوشت را ابتدا به خوبی پخته، تا از سلامت آن مطمئن شده و سپس آن را برای مصرف به گربه بدهید. البته گوشت هایی که دارای استخوان بوده نیز بهتر در صورت تشخیص مشکل برای گربه، استخوان را از گوشت جدا نمایید.

معمولا بهترین کار در هنگام دادن گوشت به گربه، تکه تکه کردن گوشت در ابعاد ریز می باشد. برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن گربه می توان از پنیر نیز استفاده نمود.

سبزیجات تازه نیز همراه با غذای گربه می تواند برای دستگاه گوارش آنها بسیار مناسب باشد. بهتر است سبزیجات به صورت خرد شده در اختیار گربه قرار بگیرند.

 

تهیه شده توسط تیم مقالات فروشگاه آنلاین پت شاپ نیاوران

منبع:  تیم ترجمه مقالات و اطلاع رسانی فروشگاه آنلاین پت شاپ نیاوران

 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها