محل تبلیغات شما

چه به هند سفر کرده باشید یا نه، قطعا می دانید که غذاهای هندی به تندی و طعم خوبشان شهرت دارند. کشور هند بسیار پهناور است و در سرتاسر آن و در هر منطقه ای غذاهای خوشمزه ای را می توانید امتحان کنید، اما برخی غذاهای هستند که در سراسر کشور هند از محبوبیت خاصی برخوردارند به طوری که بسیاری از گردشگران نیز در سفر به تور هند امتحان این غذاها را از دست نمی دهند. در ادامه مطلب با 

آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا تعدادی از این غذاها بینظیر و لذیذ را به شما معرفی کنیم.

چیکن تندوری | Tandoori Chicken

یکی از غذاهای معروف هندوستان، چیکن تندوری است که با مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است. این غذا را می توانید در سراسر هندوستان در رستوران ها نوش جان کنید اما شکل اصیل آن را تنها در شهرهای شمالی مانند دهلی می توانید امتحان کنید. این غذا که به شکل سنتی در تنورهای هیزمی پخته می شود به همین دلیل نام تندوری را به خود گرفته که در زبان هندی همان معنی تنور را می دهد. برای تهیه این غذا، تکه های مرغ را با ماست و ادویه هایی مثل فلفل سیاه، فلفل چیلی کشمیری، فلفل چیلی و ماسالا مزه دارد می کنند و سپس آن را در تنور و یا فر کباب می کنند به طوری که کامل برشته شود. هندی ها این غذا را در کنار برنج و یا نان برشته سرو می کنند.

روگان جوش | Rogan Josh

روگان جوش که با گوشت بره تهیه می شود متعلق به نواحی کشمیر هندوستان است. روگان جوش که در لغت به معنای بره قرمز است، نام خود را از رنگ قرمزی که از فلفل چیلی قرمز کشمیری گرفته است، دارد. این غذا با خامه سرو می شود که تندی فلفل آن را ملایم می کند و طعمی فوق العاده به آن می دهد. روگان جوش را که همراه با برنج ساده و یا نان نوش جان می کنند ادویه هایی همچون زیره سبز، هل، زردچوبه را دارد.

داهی وادا | Dahi Vada

داهی وادا که در وعده های غذایی در کنار دیگر غذاها سرو می شود، در میان مردم هندوستان به عنوان یک میان وعده خوشمزه نیز استفاده می شود. مواد اصلی برای تهیه این میان وعده خوشمزه، عدس خرد شده به همراه ماست است. پیشنهاد می کنیم در سفر خود به

تور هند حتماً طعم لذیذ این غذا را بچشید و از آن لذت ببرید.

چیکن تیکه ماسالا | Chicken Tikka Masala

یکی دیگر از غذاهای معروف هند که به شما پیشنهاد می کنیم تا در سفر به هندوستان حتما آن را امتحان کنید، چیکن تیکه ماسالا است که ماده اصلی آن مرغ است. برای تهیه این غذای کرمی و پرطرفدار پوره گوجه فرنگی را با ادویه های مختلفی مانند فلفل چیلی، سیر و زنجبیل ترکیب می کنند و تکه های مرغ را داخل آن قرار می دهند و سپس آن را می پزند. نکته بسیار مهم در طبخ غذاهای هندی که آنها را به محبوبترین غذاها در میان توریست ها کرده، استفاده به اندازه و صحیح از ادویه های خوش عطر و بوی هندی است.

پالک پنیر | Palak Paneer

پالک پنیر نوعی غذای هندی است که با استفاده از اسفناج و پنیر تهیه می شود. بافت و طعم پنیرهای هندی با پنیرهایی که ما استفاده می کنیم متفاوت است و به همین دلیل است که می توان از آنها در پخت غذا نیز استفاده کرد. اگر در سفر به هند دلتان غذایی بدون گوشت خواست می توانید پالک پنیر را امتحان کنید. هندی ها که این غذا را به همراه نان سرو می کنند در تهیه آن از ادویه های هندی خوش عطر نیز استفاده می کنند.

بریانی | Biryani

یکی دیگر از محبوبترین غذاهای هندی، بریانی است که از ترکیب برنج با ادویه و گوشت گوسفند و یا مرغ تهیه می شود. بریانی که بیشتر در منطقه حیدر آباد هند تهیه می شود می تواند برای ما ایرانی ها که جایگاه خاصی برای برنج در رژیم غذایی خود داریم، مناسب باشد.

چوله | Chole

چوله، غذایی گیاهی است که ماده اصلی آن نخود است و یکی از خوشمزه ترین غذاهای هندوستان بشمار می رود. چوله که متعلق به شمال هند است محبوبیتی جهانی دارد و برای تهیه آن نخود، پیاز، گوجه و سیر و سس زنجبیل را ترکیب می کنند و یکی از خوشمزه و معروفترین غذاهای هند را تهیه می کنند.

کوفته مالایی | Malai Kofta

کوفته مالایی که از ترکیب سبزیجات میان سسی ضخیم تهیه می شود، از دیگر غذاهای معروف هند است که در کنار نان و یا برنج جیرا سرو می شود. کوفته مالایی از ترکیب سیب زمینی، نخود فرنگی، ذرت شیرین، هویج و لوبیا تهیه می شود و از تکه های پنیر بر روی سبزیجات نیز در آن استفاده می شود. این غذا که بدون گوشت تهیه می شود می تواند برای گیاهخواران نیز مناسب باشد. کوفته مالایی را در رستوران های هند و فروشگاه های غذای طبیعی می توانید به راحتی پیدا کنید.

مرغ کره ای | Butter Chicken

مرغ کره ای یکی دیگر از غذاهای هندی است که در بسیاری از کشورهای دیگر هم طبخ می شود. در رستوران های هندی سراسر دنیا این غذا یکی از پرطرفدار ترین ها است که اغلب با عدس سیاه، نان و سالاد سبز سرو می شود و بسیار لذیذ است. ماده اصلی آن کاری است و برای تهیه آن از روغن زیتون، سیر، پیاز، زنجبیل، کره و پوره گوجه فرنگی نیز استفاده می شود. در روش سنتی، مرغ کره ای را در تنور هیزمی تهیه می کردند اما امروزه به صورت کبابی، گریل و سرخ شده نیز سرو می کنند.

سمبوسه | Samosa

سمبوسه معروفترین غذای هندی در میان ما ایرانی ها است که در رستوران های خیابانی به عنوان میان وعده سرو می شود. در هند سیب زمینی، نخود فرنگی، پیاز، نعنا و چاشنی گوجه فرنگی داخل نان قرار می دهند و آن را به شکل مثلث تا کرده و سرخ می کنند. سمبوسه را می توان یکی از قدیمی ترین صبحانه های هندی معرفی کرد که البته امروزه شهرتی جهانی دارد.



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها