محل تبلیغات شما
چروک شدن و پرز اخذ جامه ها یگانه از مسائلی است که تقریباً در بیشتر ایام با آن سروکار داریم. بعد بهتر است برای صرفه جویی در وقتمان ،ترفندها و راه‌هایی را بدانیم الی از چروک شدن پوشاک ها و پرز اخذ جامه ها بازداری کنیم.

جلوگیری از چروک شدن پوشاک ‌ها :
۱- اگر پوشاک را با دست شسته‌اید برای اینکه  پوشاک شما کمتر چروک شود و برای اتو کردن لباس خود کمتر زحمت بکشید. پروانه ندهید آب جامه شما از دست برود و آن‌ها را اختناق ندهید. لباس‌های خویش را کاملاً خیس و دارای آب، روی بند عریض کنید. و اگر از ماشین لباسشویی کاربرد می‌کنید، بعد از شستن لباس ها در ماشین برای ممانعت از چروک شدن لباس ها، آنها را سریع از ماشین بیرون آورده و لغایت رطوبت دارند روی پاراگراف (لاتین) عریض کنید.

۲- برای بازداری از چروک شدن پوشاک ها در کمد آنها را به حالت رول در کمد قرار دهید.

۳- ماشین لباسشویی خود را با دمای شستشوی خیلی بالا روشن نکنید. آب داغ باعث می‌شود جامه ها اغلب چروک شوند.

۴- کوشش کنید در تو ماشین لباسشویی لباس‌های وزین مشابه شلوار لی و حوله را با لباس‌های سبک‌تر نشورید. چراکه مایه می‌شود، لباس‌های سبک تر اغلب چروک شوند.(در باره روش‌های نگهداری از ماشین لباسشویی خویش بیشتر بدانید!)

۵- برای اینکه وقتی می‌نشیند مانتو شما چروک نشود؛ مانتو را بالا بگیرید یا اینکه محکم مانتو را بکشید و بنشینید؛ تا پشت مانتو شما چروک نشود.

چند ترفند برای بازداری از چروک شدن پوشاک و پرز گرفتن لباس‌ ها :
۱- گرد از لباس‌هایی که معمولاً چروک می‌شود مقنعه است. برای بازداری از چروک شدن آن می‌توانید به راز مقنعه خود یک تیکه کوچک رُبان بدوزید و آن را به جاکلیدی آویزان کنید. با این شیوه مقنعه شما چروک نخواهد شد.

۲- برای بازداری از پرز دریافت چادر مشکی و چروک نشدن چادرمشکی خود بعد از اینکه آن را شستید و اتو کردید؛ چادر یا مقنعه خویش را الی بزنید، تو کیسه فریزر قرار دهید و یک شب لغایت صبح بگذارید درون فریزر، با اینکار ساده چادر شما پرز نمی‌گیرد و کمتر چروک می‌شود. البته برای بازداری از پرز دریافت چادر می‌توانید آن را تو نرم کننده هم بگذارید ولی اگر نرم کننده در دسترس نداشتید، این راه خیلی مؤثر است.

۳- برای ممانعت از چروک شدن پوشاک در چمدان یک ترفند بصورت ودیو حاضر کرده‌ایم. تا بتوانید با گمان آسوده از اینکه لباس‌های شما در چمدان چروک نمی‌شود؛ به سفر بروید. علت اینکه پوشاک در چمدان با وجود اینکه لباس را تامیزنیم، چروک می‌شود این است که: بر پرتو جنبش دادن چمدان، لباس‌ها به همدیگر اصطحکاک و تنگنا وارد می‌کنند و تو چمدان جابجا می‌شوند. اما در این روش طوری لباس‌ها جمع می‌شوند که سایر به یکدیگر سایش وارد نمی‌کنند.

منبع: سایت زنیبل

 قسمت‎های 

اتو مخزن دار 

قیمت اتو پرسی


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها