محل تبلیغات شما

یه حال خوبی دارم و نمی توانم این رو به کسی نگم. می میرم اگر نگم. هوای بارانی هم بی تاثیر نیست. چقدر خاطرات روی سرم آوار می شوند با بارش باران پاییز خدا می داند و بس. تمام دیروز کتابی که گذاشته بودم گوشه ی میز تا توی فرصت های اندکی که برایم پیش می امد بخوانمشْ از دستم رها نشد. با خودم هر جا رفتم بردم. هر جا نشستم خواندم. حتی فرصت نداشتم لای کتاب را نشانه بگذارم. کتاب توی وقفه های هم زدن غذا و پوشک عوض کردن و شیر درست کردن و همسرداری کردن باز و دمر ماند جایی که می خواندم و هر بار  از جایی که باز و رها شده بود دعوتم کرد به خواندن. چند روزی می شد که می خواندمش اما دیروز. وای دیروز. یک سوم پایانی کتاب م و فوق العاده دلهره آور دختری از قطار را نتوانستم بی خیال روز تعطیل بشوم. بعد خواباندن اهل خانوادهْ مثل کسی که خلاف کندْ آرام و پاورچین به سالن و کنار کتابخانه مان برگشتمْ پتوی رهای مخصوص کاناپه مان را برداشتم و تا کردم کنار رادیاتور کنار کتابخانه و تکیه دادم به رادیاتور. مثل کسانی که گوشه ای می چپند برای فرستادن بوسه ای ایموجی شکل برای عشقی ممنوعه آخر شب. تمامش کردم. هرچند من اگر بودم آن بخش پایانیْ آن دوصفحه ی پایانی را طور دیگری تمام می کردم. ریچل یا به قولی راشل قصه را.همین. 

همه ماْ درونمان پر است از وحشی گریْ شقاوتْ بیر حمیْ ستم. برای همین است که از داستان های جنایی و دلهره آور و بزن بهادر خوشمان می آید. از شکم سفره کردن ضدقهرمان های فیلم ها خوشمان می آید. همه ما آن انسان اولیه و ابتدایی میلیون ها سال پیش را در درونمان نهفته داریم. برای همین است که حس خوبی از داستان های ژانر می گیریم. آن خوی وحشی گری مان را به نوعی می کنیمْ آن غول وحشی درونمان را سیراب می کنیمْ آرام می کنیم. ذهنمان را آرام می کنیم. برای همین است که من از رمان دختری در قطار پائولا هاوکینز لذت بردم. برای همین است که از ۲۰۱۵ که چاپ شده تا همین پارسال سه میلیون نسخه فروش داشته است. برای همین است که فیلمی به همین نام از آن در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. 

فیلمش را همین الان دانلود کردم. معرفی کتاب بلد نیستم اما حس درونی م را منتقل می کنم. بی شیله پیله. بی جانب داری. بی قرارم تا شب بعد خواب اهل خانه ببینمش. همین.

خواستید بخوانید: دختری در قطار/ پائولا هاوکینز/ مهرآیین اخوت/ انتشارات هیرمند/ ۴۱۱ صفحه

پ. ن: علی قانع هم این کتاب را با همین عنوان در نشر کوله پشتی ترجمه کرده است.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها