محل تبلیغات شما

2.اندیشه ی رویت خدا یک اندیشه ی وارداتی :


 عده ای از اهل تسنن و وهابیت که معتقدند خدا با چشم سر دیده میشود در واقع در مقابل حکم عقل پاسخی ندارند. زیرا همانگونه که همه میدانیم به اتفاق و اجماع مسلمین، خدا جسم نیست بلکه خالق جسم است و دیده شدن نیاز به خصوصیاتی دارد که این خصوصیات فقط در جسم وجود دارد و در غیر از آن وجود ندارد. از جمله رنگ داشتن که عارض به جسم میگردد و اگر چیزی بی رنگ باشد قابل رویت نیست. اکنون چگونه میتوان از یک سو خدا را فاقد جسم دانست و از سوی دیگر او را قابل رویت پنداشت؟! اینها تناقضاتیست آشکار و بی جواب!
علاوه بر این اشکالات این نظریه خلاف صریح قرآن است . خداوند در سوره ی انعام آیه ی 3 میفرماید : ( لاتدرکه الابصار و هو یدرک الابصار و هو اللطیف الخبیر) یعنی : خدا را با چشمها نمیتوان دید و اوست که چشمها را میبیند و او لطیف یعنی فراتر از حس است و آگاه است. با وجود اطلاق آیه میتوان دانست که خداوند در هیچ سرایی قابل دیده شدن نیست . نه در دنیا و نه در آخرت و نه در بیداری و نه در خواب.
شکی نیست که متاسفانه اولین بار نظریه ی رویت خدا در تورات مطرح گردیده و این تفکر منحرف یهودی کم کم در میان محدثین عامه نفوذ پیدا کرده و اینگونه روایات اسرایلیات در کتب روایی اهل سنت هم وارد گردید. بنابر این این اندیشه یک نوع اندیشه ی وارداتی میباشد. و ربطی به اسلام اصیل ندارد.
اهل تحقیق به کتب عهدین مراجعه کنند و ببینند چگونه به انبیا دروغ بسته شده که آنان مدعی رویت خدا بوده اند. مثلا: در کتاب دانیال قسمت 7 آیه ی 9 میخوانیم: (می دیدم که تختهایی گذارده اند و خدای قدیم بر آن نشسته ، لباس او چون برف سفید بود و موهای او چون پشم پاکیزه بود ، تخت او شعله ای از نور بود) . از این دست کلمات در کتاب اشعیا و مزامیر داوود و ملوک اول وجود دارد. که متاسفانه صاحبان این کتابهای تحریف شده به انبیا اینگونه نسبتهای ناروا داده اند. و متاسفانه این تفکر مسموم یهود وارد اندیشه ی اهل تسنن و سلفیت گردید. 


 به راستی با وجود این ادله چطور باز هم اهل تسنن معتقدند که خدا را میتوان دید؟!!! 
(خلاصه ی درسهای پاسخ به شبهات کلامی و اعتقادی مطرح در رسانه ها . توسط : شیخ علی زند قزوینی . زمان : هر هفته از شنبه تا سه شنبه ، ساعت 6:45 عصرها.  مکان : قم،  خیابان ارم،  کوی مسجد سلماسی ، مقابل مسجد سلماسی،  مدرسه ی علمیه ی مرحوم آیت الله لنگرودی ، مدرس 10).


پایگاه اطلاع رسانی:
a-zand.ir

دوستداران اهل بیت لطفا اطلاع رسانی کنند.

شیخ علی زند قزوینی 
a-zand.ir


پایگاه اطلاع رسانی شيخ علي زند قزويني

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها