محل تبلیغات شما

امروزه با بالا رفتن قیمت طلا دربازار های جهانی و به خصوص کشور ایران زیورآلات نقره بیشتر موضوع توجه قرار گرفته است . در این فی مابین شناخت بیشتر از ف نقره سبب خواهد شد که انتخابی ظریف و درست داشته باشیم . در مقاله‌ها قبل مفصل در رابطه با شناخت با ف نقره و یا طرز تشخیص زیورآلات نقره و پلاتینی دعوا کرده ایم . در این مقاله هم قصد داریم تا یکی از مملکت ها و قطب های حساس ایجاد نقره در جهان را معرفی کنیم و شیوه بروز و تولید زیورآلات نقره (گردنبند نقره، دستبند نقره، گوشواره نقره و سرویس نقره) را که کشور تایلند می باشد محاسبه کنیم . 

گردنبند

تاریخچه 

بروز نقره در تایلند تایلند در جهان به زیورآلات نقره و طرح های استثنائی و بی مثل معروف می‌باشد . در پشت تاریخ زیورآلات نقره تایلندی نسل های متعددی از مردم تایلند قرار گرفته اند . در اصل صنعت کاران نقره تایلندی درگیر اخلاق و رفتار هنرهای دستی زیبا و اقلام تزیینی مثل سینی،چنگک و کاسه بودند و پس از مدرنیزاسیون صنعتی تغییری در تقاضا برای طراحی زیورآلات و جواهرات نقره پدید آمد . 


منطقه شمال تایلند از نظر ایجاد نقره، طلا جواهرات و جواهر مشهور خیس هست . هرچند طلا جواهرات و نقره در سراسر بخش مرکزی و جنوبی تایلند هم یافت می شود ولی نقره شمال تایلند دارای رتبه خلوص بالایی (اغلب تا %9/99) هست و همچنین دارنده پباده سازی و ایجاد فوق العاده بالا می باشد و اغلب طرح های آن ها به فیس مخصوص به شخص می باشد . نقره های تایلند شمالی دربرگیرنده تکنیک های زیادی میباشد که تاثیر گرفته شده از متخصصین متالوژی هند باستان و پناهندگان برمه می باشد . 


مهاجران هندوستانی در هنر ف کاری مهارت زیادی داشتند گرچه طلا جواهرات فن دارای اهمیت آن‌ها بوده البته تمدن های باستانی هندی تاثیر زیادی هم بر روی صنایع نقره تایلند داشته اند . تکنیک های به عمل رفته در طلا که به وسیله هندو های مهاجر به تایلند وارد شده را امروزه می بضاعت به راحتی در بعضی جواهرت و زیورآلات نقره مدرن هم یافت کرد که به وسیله هنرپیشگان تایلندی ساخته می شود . 


پس از سقوط امپراطوری پاگان بسیاری از متفقین برمه به مقطع 200 سال به پایتخت پادشاهی لانه فرارو گریز کردند . پادشاهی لانا روز جاری جزوی از میهن تایلند می‌باشد و درآن بازه زمانی هنر نگارگری و طراحی برمه را از روش متفقین به ارث برده اند و امروز بخش اعظمی از نقوش روی نقره جات الهام گرفته شده از ارثیه آن ها می باشد . 


شناخت 

با نقره تایلندی و روش بروز آن مثال 

انگشتر نقره تایلندی از در میان قبایل متعددی که در شمال تایلند وجود داراست هیچ کدام به اندازه خویشاوندان کارن مشهور نمی‌باشد . فامیل Karen در واقع یکی از وسیع ترین خویشان های جنوب شرقی آسیا است . خاندان کارن زیورآلات نقره سنتی را برای قرن ها ساخته می باشد . اکثری از طرح های طلا و نقره یافت گردیده در جانگ مای تایلند بوسیله عضو قبیله کارن ساخته شده میباشد . طرح های بخش اعظمی از نقره جات تایلندی دربرگیرنده سر مشق های غیرمعمول سنتی می‌باشند البته با این وجود در طراحی جواهرات نقره ای مانند گردننبد نقره، گوشواره و دستبند تاثیرات فرهنگ غربی هم دیده می شود . 


زیورآلات نقره و تزیئنات دستی را می بضاعت و توان در سراسر تایلند و در مکان هایی مثل دکان ها، هتل های 5 ستاره و یا مغاره های واقع در بازارجه ها یافت کرد . هنر زیورآلات سازی نقره خیر صرفا برای مردمان محلی تایلند بلکه برای عمده فامیل ها ی میهن های همسایه از جمله برمه،لاتین و کارن و شان کلیه نقش مهمی در رشد طلا جواهرات و جواهر نقره تایلند داشته اند مایع کبر و غرور میباشد . 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها