محل تبلیغات شما

یک  شرکت سهامی عام صنعت بیوتکنولوژی در کره‌ی جنوبی، برای به اشتراک‌گذاری داده‌های ژنتیک بدون خطر هک شدن و یا نقض حریم خصوصی کاربران به 

فناوری بلاک چین روی آورده است.

شرکت مکروگن (Macrogen)، ارائه دهنده‌ی سرویس‌های توالی DNA که دفتر مرکزی آن در سئول مستقر است، در اطلاعیه منتشر شده‌ی روز دوشنبه اعلام کرد که با شرکت بیگستر (Bigster) در حوزه‌ی بیگ دیتا، در توسعه‌ی یک شبکه‌ی بلاک چینی برای توزیع اطلاعات ژنوم همکاری می‌کند. این پلتفرم در ژوئن ۲۰۱۹ تکمیل خواهد شد.

به گفته‌ی این خبر، اطلاعات مربوط به ژنوم برای سفارشی‌سازی تشخیص و درمان بیماران در حوزه‌ی پزشکی استفاده می‌شود و 

صنعت داروسازی می‌تواند از آن برای توسعه‌ی داروهای جدید و عوامل درمان‌شناسی استفاده نماید.

در حوزه‌ی سلامت، داده‌های DNA با وجود ارزش بالا به علت ماهیت حساس اطلاعات مربوط به بیماران و نقض حریم خصوصی به صورت گسترده به اشتراک گذاشته نشده‌اند.

ینگ کپ سئوک (Yang Kap-seok)، مدیرعامل شرکت مکروگن در این باره توضیح داد:

علی‌رغم اینکه داده‌های ژنوم نیاز دارند تا به شکل گسترده‌ای استفاده شوند؛ به علت حفاظت از حریم خصوصی به آسانی قابل به اشتراک‌گذاری نیستند. اکنون با استفاده از فناوری بلاک چین ما برای ساختن چنین پلتفرمی تللاش می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم ایستمی ایجاد کنیم که آزادانه داده‌های ژنتیکی را توزیع کند.

به این ترتیب، شرکت‌ها می‌توانند سیستمی مبتنی بر مدل کنسرسیوم بلاک چین طراحی کنند که تنها اعضای دعوت شده مانند شرکت‌های داروسازی، مراکز تحقیقاتی، بیمارستان‌ها و استارتاپ‌های حوزه‌ی تحلیل ژنتیک به عنوان نودهای شبکه‌ی غیرمتمرکز به آن دسترسی دارند.

غول بیوتکنولوژی جهان از بلاک چین برای اشتراک داده‌ها استفاده خواهد کرد

شرکت مکروگن تنها شرکت بزرگی نیست که از فناوری بلاک‌ چین در حوزه‌ی ژنوم استفاده می‌کند؛ اگر به سال ۲۰۱۴ برگردیم، یک استارتاپ یهودی به نام DNABITs اعلام کرد که قصد دارد رکوردهای مربوط به ژنتیک و پزشکی را با استفاده از فناوری بلاک چین ذخیره نماید.

همان‌گونه که پیش از این گزارش شده بود، اختراعی توسط شرکت اینتل، نشان می‌دهد که این شرکت سخت‌افزاری نیز، در حال بررسی راه‌هایی برای استفاده از انرژی تولید شده در 

ماینینگ ارزهای دیجیتال برای توالی DNA می‌باشد.

منبع: 

CoinDesk

غول بیوتکنولوژی جهان از بلاک چین برای اشتراک داده‌ها استفاده خواهد کرد


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها