محل تبلیغات شما

سلام

چهارمین روز از پنجمین ماه سال 81 از قرن چهاردهم هجری در ترتیب خورشیدی، من و همسرجان شدیم زوج و خدا را شکر؛ فردای آن روز میمون و مبارک خدمت یکی از علمای بزرگوار شهر رسیدیم و این البته بیشتر به لطف همسر جان بود (برای سلامتی آن عالم بزرگوار که امروز در بستر بیماری است دعا کنیم)، وقتی به ایشان گفتم کمتر  از دو روز آینده قرار است مشرف شوم به عمره دانشجویی و شنیده ام هرکس در دیدن خانه کعبه 3 دعای مستجاب دارد چه بخواهم فرمودند 3 بار برای خودت و خانواده ات و بستگانت و همسرت و فرزاندان آینده ات عاقبت به خیری بخواه!!

البته بنده جوان آن روز  درک خودم در درخواست را ترجیح دادم و یک بار درخواست ظهور نمودم یک بار به توصیه ایشان عاقبت به خیری خواستم و سومی هم بماند که شخصی ترینش بود.

یکی دو سال گذشته از طریق یکی از وعاظ شهر که از نظرات همان عالم بزرگوار خبر می داد، مفهوم عاقبت به خیری در 5 مرحله زندگی را متوجه شدم و خدا را شکر کردم که در دو 3 مرحله شامل عاقبت به خیری هستیم انشا ءالله و دو سه مرحله باقی مانده البته سخت ترین مراحل زندگی است.(اگر کسی می خواهد به این 5 مرحله آگاهی پیدا کند می تواند به متون منتشره و صحبت های آیه الله مظاهری - که خدا او را حفظ کند- مراجعه کند.)

چند وقت گذشته بیشتر مطالعات آزادم در حوزه تاریخ و در حوزه تاریخ خاص مذهب اسلام و شیعه بوده است. وه که چقدر عاقبت به خیری مهم است چه بزرگانی که لیز نخورده اند.

همیشه فکر می کردم چه آدم های بدی بوده اند، آن‌ها که به سبط اکبر پیامبر یا مذل . گفته اند، و حال که شرح حالشان را در کتاب شیخ راضی آل یاسین - که حضرت  آقای جانباز با نام صلح امام حسن پرشکوهترین نرمش قهرمانانه تاریخ ترجمه اش نموده اند- می خوانم،  و زمانه شان را درک می کنم؛ تنم می لرزد گویا امروز ما و دیروز ایشان خیلی شبیه شده؛ و وای که اگر من در آن زمانه بودم اگر جزو نامردمانی که به قول امام حسن دنیایشان را جلو رویشان قرار داده بودند نبودم، خدای ناکرده جزو همان مذل گویان می شدم؛ و وای! وای! وای! چه زمانه سختی بوده و چه زمانه خاصی داریم!!!!

و اکنون مدتی است که فقط می گویم  رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها